tirsdag 26. oktober 2010

Pianokrakk

I fjor realiserte jeg endelig drømmen min om et piano!!! Ikke at jeg KAN spille på et, men jeg elkser å sitte å klimpre og spille i all enkelhet!
En dag fant jeg drømmepianoen mitt på FINN...et hvitt, litt for seg gjort piano som faktisk var stemt!
Det er et par skjønnhetsfeil på det, men det har jeg tenkt å fikse- bare jeg finner motivasjon. Det har lett for å stoppe litt opp når jeg ikke helt vet hvorden jeg skal gripe det an. Som dere ser på pianobildet, er det noen gull-lister på det. Disse skal males om i sølv, og jeg har tenkt å ta avtrykk av de som er der for å kunne støpe nye i gips hvor listen mangler...

Men over til dagens prosjekt: Pianokrakken!

Typisk meg, så glemte jeg å ta et fin før bilde, men her ser dere i allefall trekket som var på den Rød fløyel med beige/gull striper. Ikke særlig vakkert, og det passet i allefall ikke inn her.


Det nye stoffet er kjøpt på stoff og stil, og jeg falt for det med en gang. Likte at det var både engler og tekst på det, og fargene var nydelig. Så går det heller våge seg at det faktisk står god jul:)

Jeg er jo uansett et julemenneske, og kan på denne måten ha litt jul i stuen hele året.

Å trekke om en pianokrakk er jo ikke noe hokus pokus, det er å plassere stoffet slig du vil ha det, feste med nåler slik at det ikke sklir, snu det opp ned og lage fine brettekanter som festes på innsiden av lokket med møbelstiftemaskin..


Den store planen min nå, er å finne en fin tapet i lysegrå og sølv som jeg kan ha i denne pianokroken i stuen. Siden resten at stuen er helt hvit, ser jeg for meg at det kan bli veldig bra. Men jobben må jeg gjøre selv, mannen i huset er ikke særlig begreistrert, men det er nok mest pga jobben, ikke ideen!

Nå er det juleplanlegging i hjemmet Vi blir nesten 20 stykker til jul og jeg har lyst å sy et hvitt trekk til sofaen, sy trekk til de svarte spisestuestolene vi bruker i kjellerstuen, trekke om putene på spisestuestolene oppe og helst få laget et nytt sofabord.... Det er bra ungene er så store at de kan bake 7 sorter og pakke inn julegaver.

1 kommentar:

Bondekjerringa sa...

For et herlig stoff! Nydelig krakk :)