fredag 22. oktober 2010

Halloweenkostyme

Innimellom alle andre prosjekt, begynte jeg på halloweenkostyme til 10 åringen min.
I år er det visst Djevelkjole som er inn!! Begge jentene ville ha samme kjole på butikken, men kan skjønne de overhodet IKKE ville være kledd likt, så da lovet jeg å sy en kjole til Karoline slik hun ville ha den.
Så da gjenstår det å se hva vi får ut av en gammel velourduk og noen silkebånd!!

For ordens skyld vil jeg bare gjøre klart at ungene ikke går ute i gatene og ringer på hos folk til Halloween! Men siden de har bursdag vinter/vår alle sammen, så er det gøy med noe nå på høsten og Vi synes det er en kjempegøy anledning til å lage et party for alle ungene sammen... forberedelsene, gresskarene og gøy mat som passer er noe vi gjør sammen!
Her er noen bilder fra i fjor:


Gresskarene har de skjært ut helt på egenhånd!! Treet er Mats sitt, og Ulven Karoline sitt.
Marielle laget spøkelset og jeg har laget huset!!

Full konsentrasjon på muffinspyntingen..

Maten var små skrikerunger dyppet i blod!!! ala grillpølser pakket inn i pizzadeig med pepperkorn til øyne.

Godteposene ble laget av smp gråpapirposer som de pyntet med diverse scrapping-ting.

Her er snacksen de lagde.Muffinser, godteposer og popcorn fylt i engangshansker slik at det ser ut som skjelett:)




Forresten så har det blitt mye oppmersomhet på ungene etter kakekonkurransen i helgen! Mandag morgen ringte det en dame fra NRK Hordaland som lurte på om vi kunne komme i studio (radio) og prate om kakebaking, og det er jo klart ungene hadde lyst til!!!

og på onsdag var de i lokalavisen!! De soler seg i glansen og gleder seg allerede til ny konkurranse neste år!

2 kommentarer:

Bondekjerringa sa...

Åh, for noen fantastiske oppfinnelser!
Likte pølsene og engangshanskene :D Den som hadde vært liten igjen *sukk*

Rosmari sa...

Snakk om å være kreatis da....jeg er så imponert at jeg ikke har ord..:)