søndag 17. oktober 2010

Norsk Kakekunst utstilling og konkurranse 2010

Siden TLC (tv-kanal) begynte å sende Kakeboss og Kakekampen, har jeg og de største ungene vært tilhengere, og fredagskrimen har måtte vike for kake-TV -til sambos store fortvilelse!!!

Jeg hadde lovet ungene at i høstferien, da skulle vi ha vår egen lille kakekamp, og de skulle få lage hver sin kake helt alene!! Marielle på 12 har allerede bakt noen kaker, til og med på bestilling, mens de to andre ikke har dekorert kaker før, bare bakt "vanlige" kaker.
Men så fikk vi vite på onsdag at det skulle være kakeutstilling, med egen konkurranse for barn i Nordhordalandshallen denne helgen, og ungene ble heltent på ideen og ville delta, så vi satte igang på kjøkkenet på torsdag!




8!!!! Timer holdt de på med pynting på torsdag



og fredagen ble det 9!! timer til før de var ferdige og fornøyd med resultatet!



Heldigvis har vi ansatt en egen ryddegutt, for som alle vet: Jo flere kokker, des mere søl!!!!



Kakene ble utrolig stilige, og da vi leverte de inn, ble de oppfordret til å stille i voksen nybegynner klasse istedet for barneklassen! Og idag fikk vi vite resultatet.... De gjorde rent bord!!! Jeg er helt målløs...Karoline tok 1. plass med sin aller første kake noen gang!! Marielle kom på 2 plass og Mats på 3. plass! :)
Nå går jeg rudt og smiler fra øre til øre og er minst like stolt som bakerene selv!!

Mats 13år sin halloweenkake

Marielle 12år sin jente-jente kake

Karoline 10år sin hestekake

6 kommentarer:

Renate sa...

Å HERREMINHATTEMAKER SÅ RÅFLOTT!!! MÅ være noen utrolig talentfulle unger du har! Jeg har verken tålmodighet eller talent til å lage noe som helst fin kake! Så jeg er helt målløs! Gratulere til dem alle sammen!

As sa...

Hei=)
Fant bloggen din nå, jeg!!
Må bare si: Owwwwææææææoooo.. Så flotte kaker! Strålende arbeid barna dine har gjort! Gratulerer med flotte resultater! Slike ting tar tid, det skal være sikkert! Imponert=)

Ugla sa...

Bøyer meg i støvet av beundring. Fantastisk flotte!

Birkus sa...

Dette er jo akkurat som kakene i Cake Boss. Utrolig flotte!

Rosmari sa...

WOOOOOOOOOW....var det dine talentfulle barn jeg så i osogfusa da?
De er jo kjempeflinke....jeg er målløs...
Tar de imot bestillinger?

Monica sa...

ja, det var mine:) Marielle har allerede tatt noen bestillinger, og mats venter på oppdrag..he he:)