søndag 24. oktober 2010

Oppslagstavle med hønsenetting...

Jeg skrev for en stund siden at jeg hadde et ramme og hønsenettingprosjekt på gang, og det har faktisk vært ferdig en stund også uten at jeg har fått blogget det!!! tenke seg til:)
Men her er altså prosjektet mitt:

Rammen var opprinnelig brun og jeg fikk den hos en venninne av meg for mange år siden med et abstrakt trykk inni...Det passet inn hos meg den gangen, men ikke nå lengre, så da bestemte jeg meg for å gjøre noe med den.
Jeg Pusset den godt ned og grunnet med sølvmaling før jeg sprayet to lag med hvit lakk over.
Er var ikke helt fornøyd med hvitfargen på lakken, men etter å pusset den godt ned og fått frem mye av sølvfargen ble den veldig bra!!!
Hønsenetting fikk jeg kjøpe en meter lengde av på lokale jernvaren, så det kostet bare 16 kroner....trengte liksom ikke en hel rull på 10 meter!!!
klippet den til med tang slik at den passet akkurat inn i utfresingen til bakstykket, og limte den på med limpistol. synes den ble veldig blank med en gang, så jeg svampet på litt hvit akrylmaling og puset lett over etterpå...
Bildene er festet med små hvite "klesklyper" og det er greit at man lett kan bytte ut bilder og forandre litt...

4 kommentarer:

Rosmari sa...

Den ble kjempefin Monica...jeg har også tenkt lenge på å lage en sånn, men har hatt litt for mange prosjekter i det siste:)

Anette sa...

Fantastisk!!! Tenk at det bildet som ikke passet hos oss lenger, passet en stund hos deg, og så klarer du å lage noe helt nytt av det igjen.... Imponerende!!! Og nå fikk jeg en idé selv c",)

Anonym sa...

Tusen takk for tipset!-den var superfin.

Anonym sa...

Tusen takk for tipset!Den var kjempefin!