torsdag 7. juli 2011

Tilbake til Paradis!!!!

I sommer er året da alt skjer, og ikke til samme tid.
Ungene skal på hver sine utenlandsturer i forbindelse med idrettene de holder på med, og vi må bli hjemme og koordinere avreiser og hjemkomster!

Men til høsten, da er det vår tur. Da reiser jeg og mannen på kjærlighetsferie uten barn!!!
Tilbake til Paradiset vi var for 4 år siden!
1 uke skal vi tilbringe på denne øyen i det indiske hav:
Den er 250 meter ene veien og 450 meter andre veien.
Det tok oss 15 minutter å gå rundt hele øyen. Sanden er kritthvit og myk, havet er like turkis som på bildet og atmosfæren oser av avslapping.
Jeg gleder meg helt villt, og vet at jeg endelig skal få ladet hele kroppen etter en laaaang vinter/vår med lite søvn og mye sykdom! og så satser jeg på at poden nå er herdet og at høsten i BHG går mye lettere:)
Hvis dere vil se flere bilder er dette linken til øyen:
Velassaru på Maldivene
Her er noen bilder fra sist vi var der:)
Jeg elsker å snorkle, og her trenger du bare å tusle en halv meter ut i sjøen, så står du midt i et eksotisk akvarie. Vi snorklet en dag med guide, og såg skater, morene, havskilpadder, HAI- en stor black tip reef shark, og selvølgelig tusenvis av andre småfisker.

Denne gangen vurderer jeg å ta et dykkerkurs før vi reiser, slik at vi kan leie dykkerutstyr. Ikke for å dykke dypt ned i havet, men for å kunne ligge nede på 2-3 meter og cruise mellom korallene. Jeg skal også prøve å leie eller låne en ordentlig undervannskamera slik at vi får bedre bilder enn sist.

Med dette været som er her i Bergen, ser det ikke ut som det blir mye strandliv eller båtturer,men det positive er jo at jeg har kjøpt inn masse stoff og mønster og skal begynne å sy allerede på lørdag:) ENDELIG!!!
Satser på masse oppdatering av bloggen fremover!

2 kommentarer:

Anette sa...

Ååååhhhhhhh.... Bare bittelitt misunnelig på dere, men unner dere det så sinnsykt!!! God tid til å lade batteriene og bare nyte stillheten c";)

Monica sa...

Er nesten sånn at jeg er misunnelig på meg selv :)