tirsdag 20. mars 2012

Verdens tøffeste Leon...


Jeg kjenner en liten gutt som heter Leon, han er bare 1 år gammel men han er verdens TØFFESTE gutt, og når jeg så en løveapplikasjon på en finsk blogg, tenkte jeg at denne måtte jeg bruke på noe til Leon!!

Genseren er ferdigkjøpt men løven har jeg tegnet utifra forskjellige mønstre på den finske bloggen : http://miun-tontti.blogspot.com/
Jeg har brukt stretch chenille fra Stoff og stil til løven, og jeg har brukt "sewable interfacing" fra silhouette bak på stoffet for å gjøre det mer stabilt å klippe i. -Siden chenille er så tykt, klippet jeg for hånd istedet for å kjøre mønsteret gjennom Silhouettekutteren, og det gikk ikke an å smelte festelimen på interfacingen gjennom stoffet fra fremsiden, så jeg sprayet delene med quilte-lim slik at de satt fast på rett plass på genseren, før jeg vrengte og strøk fra baksiden, da limte interfacen seg godt fast:)
Denne spraylimen var fantastisk på de små delene som øyner og nese også.


Bokstavene på genseren er bommullstoff fra stoff og stil.  Her strøk jeg fast interfacingen og kjørte den gjennom Silhouette kutteren for å skjære ut bokstavene jeg ville ha.

Silhouetten kan skjære ut alle alfabetene som ligger på en pc, så det er bare å velge en font som passer, stille maskinen inn på fabric interfacing og trykke start og skjær:)

Og Vips, så har man kule bokstaver i stoff som man nå bare kan legge rett på genseren og stryke fast.
(Interfacingen strykes i 2 omganger, først på stoffet som skal skjæres i, etterpå stryker man den fast i genseren eller underlaget du skal ha utskjæringene på...

 Så er det bare å sy rundt med sikk-sakk søm, og man kan applikere!!! 


Det var veldig gøy, og jeg håper lille Leon liker den også.Matheo synes den var veldig kul, så jeg må nok lage en til han også, og jeg har andre mønster jeg vil prøve!!




Ingen kommentarer: