fredag 13. januar 2012

bilde med dikt-bakgrunn

Jeg har fått spørsmål om hvordan jeg lagde bildet med dikt, og her kommer min løsning:

Først må du ha bildet du ønsker å bruke, og så markere ut bakgrunnen. Med hvit bakgrunn er det enkelt å bruke magic wand.
Så må du ha diktet du ønsker å legge som bakgrunn. Pass på at dette er like bredt i pixler som bildet du bruker. (jeg har laget diktet mitt selv og fyllt bakgrunnen med gradient filling.
Se merket 1: Her velger du å ha begge dokumentene åpne vedsiden av hverandre, du må passe på at du er i det bildet du skal arbeide i når du skal gjøre noe.
Merke 2: Velg kloningsverktøyet og gå til diktbildet og plasser markeringen øverst i venstre hjørne, med ganske stor børste, siden kun bakgrunnen er markert, kan du male over ansiktet uten at det kommer noe der, så du trenger ikke være forsiktig.
Gå så tilbake til bildet ditt og begynn å male med kloneverktøyet i øverste venstrehjørnet her også, og mal slik at du får med alt.....

Så enkelt var det:)
Fikk du det til?

Ha en fin dag.
Monica
merket

Ingen kommentarer: