lørdag 10. september 2011

Jentekveld

Nå har jaktenke-sesongen startet... Mannen er på fjellet og springer etter ryper i helgen, og eldstejenten er på håndballcup. Fjortisen min er i bursdagsparty og småen sover, så da var det endelig sjans til en etterlengtet jentekveld med 11 åringen...
Vi fant ut at vi skulle bruke kvelden på scrapping, for hun ville lage til en collage fra rideleiren på Island i sommer.
Vi hentet opp alt av scrappeutstyr og danterte oss i stuen, det ble ganske overfyllt både på bordet og på gulvet... Jeg hadde litt mer utstyr enn jeg trodde!! Men da er det jo enda gøyere å sette seg ned å begynne.

Snop og godis må man selfølgelig ha når man jobber en lørdagskveld, men det ble liten tid til å spise av det.

Den vanskeligste jobben er å bestemme seg for hvordan man vil ha det. Hun måtte prøve mange forskjellige ark og farger før hun bestemte seg. Det var heller ingen lett sak å skulle velge ut bare 6 bilder av over 1000!!
Jeg har kjøpt en ribba ramme fra Ikea som jeg skal lage noe ut av.... hadde tenkt å lage en for hver av barna for å henge i trappeoppgangen, men har ikke helt fått det til slik jeg ville i kveld, så jeg må prøve litt til... Rammen er 50x50cm, paspartouet er 29x29cm, noe som passer perfekt til en scrapbok-layout....

Nå venter jeg bare på at fjortisen skal komme hjem fra party, så skal jeg krype i seng...
Er så heldig at jeg har en fantastisk svigermor som har hatt mini og 11 åringen med på tur noen timer i dag, slik at jeg kunne bake i fred og ro....
dagens dåpskake ble slik:

blomster og sko er håndlaget av sukkerpasta. Bildet er spiselig og kan bestilles på http://www.dinkake.no/



Legg gjerne igjen en kommentar og link dersom du har en hobbyblogg av noen slag.
Monica

1 kommentar:

På landet sa...

Hei, så flotte kaker du lager. Bøyer meg i melet ;) Håper jeg blir like flink :)

Er det lettere å lage blomster av sukkerpasta?