lørdag 28. mai 2011

Prøveprosjekt.

Det ble en koselig tur til Stoff og Stil igår! Jeg, mamma og marielle hadde oss en jentetur til Åsane på shopping,og vi var like ivrige alle 3 både på S&S og andre butikker:)

Jeg endte opp med et mønster på en selebukse til Matheo, og et stripete fløyelstoff med smale striper som jeg ville lage en prøvebukse av før jeg tar fatt på det dyrbare jungelstoffet mitt!! Synes det var lurt siden jeg aldri har sydd barneklær før, og jeg var ivrig etter å sette i gang med en gang jeg kom hjem i går kveld!

Med en gang Matheo var i seng, fant jeg frem syskrinet mitt, rigget opp symskin og la stoffet utover gulvet (Jada, vet man skal vaske stoff før man syr, men det var jo bare et prøveprosjekt og jeg var så spent på om jeg fikk det til)
Jeg hadde bare glemt en ting!!! Fernando- vår 3 mndr gamle kattunge! Han synes ikke dette var noe jeg skulle få holde på med i fred, se her:

Hva er dette for noe?? dette må jeg sjekke ut!!!

Først angriper jeg stoffet,

Etterpå er det mønsteret som som skal tas og krølles mest mulig...
Idag er lommedelen forsvunnet, og jeg mistenker katten for ha hentet det på stuebordet i natt!!

Idag våknet Matheo kl 6, og han var mye enklere å ha med å gjøre enn katten. Når Fantorangen begynte på barneTV fikk jeg begynt å sy litt, og det gikk ikke mange timene før buksen var ferdig!!
Jeg hadde meg en feilsøm på veien, når jeg sulle sy sammen forstykkene fraa glidelåsen og ned....plutselig hadde jeg sydd sammen beina også....da var det bare å sprette opp igjen:)
Tilslutt var det en stolt gutt som fikk prøve buksene mamma hadde jobbet med:






Jeg ble veldig fornøyd selv, og Matheo har gått rundt med ting i lommene i hele dag:)
Likte mønsteret veldig godt, med at det bare var 2 deler som skulle syes sammen.
Skråbåndene gikk som en drøm etter jeg fand denne websiden:http://annesand-annesand.blogspot.com/2009/02/sy-pa-skraband.html

Nå skal jeg snart begynne på jungelbuksen etter mønsteret fra boken jeg viste dere..
Ha en fin helg

1 kommentar:

Anette sa...

Kanonfin!!! Og lille skjønne pus, da... Åhhh!!! Fantastisk nydelig!!

Klem på deg