mandag 29. november 2010

Adventskalender


Juhu!!! Da er kalenderprosjektet mitt nærmere i havn enn det noen gang har vært:)
Må ordne hemper til å dra ut skuffene med og taket i morgen, pluss stæsjingen av hele huset, men det er jo det gøye:)
For å lage en adventskalender av fyrstikkesker trenger du 24 fyrstikkesker. Jeg anbefaler å bruke de mellomstore, for de minste blir veldig små og liten plass til noe som helst oppi!

Lim stikkeeskene sammen 3 og 3 i høyden, og deretter 4 og 4 stabler sammen på et stykke papp på 11*11 cm (dette er litt mindre enn hva eskene vil bli sammen, de er 12,5*12,5cm
ha også et stykke papp mellom de to etagene når du limer de sammen.

for å dekke de brune sidene, trenger du nå 8 stykker valgfri ark eller bilde el på 7*7,5 cm

vil du ha mønsterark frempå hver eske, trenger du 24 stk av 5*2,3 cm.
Jeg har brukt en stempelpute i brunt til å sverte alle kantene.


Numrene har jeg stemplet på med minialfabet stempel fra panduro, men jeg har sett clas ohlson også har sånne.

Jeg har laget tak på min kalender, i pepperkakehusånd!!

Jeg skal lage hull midt på hver eske for å lage en hempe i enten silkebånd eller tråd for kunne dra eskene ut.

Hvordan du vil pynte din kalender er jo helt opp til deg.. Mitt ferdige resultat kommer i morgen. Men her var i alle fall fremgangsmåten til dere som vil hive dere rundt i siste liten:) det går egentlig kjapt hvis du bruker limpistol!

Ingen kommentarer: