mandag 29. november 2010

Advent....


I går var endelig den magiske dagen her...dagen vi har ventet på siden september! 1. søndagen i advent, og det er endelig lov å pynte til jul!! Men hva skjer...?? jeg har ingenting klart! Huset flyter fremdeles siden prosjekt "totalrenovering av bad" har tatt 3 månder lengre tid enn hva det gjør på ekstrem oppussing og sinnasnekkern:( skjønner ingenting jeg?? når de klarer det på noen dager, var jeg sikker på at en månde var GOD tid! Nå krysser jeg bare fingre og tær for at vi kan feire jul her med nytt bad! 17 store og små som garantert må på do, skifte bleier, ordne litt på sminke og selvfølgelig oss 6 her hjemme som skal klare å ta julevasken selv går rett og slett ikke på ett lite kott av et bad!!!


Men kjøkkenet er hellig og her har jeg fått pyntet litt.. adventstjernen skinner i vinduet og jeg fant to lekre lilla julestjerner på plantasjen i går!! De passer jo så mye bedre inn her enn knallrøde, og pottene var prikken over i'en!! Ble kjempefornøyd.
Appelsinskivene jeg tørket står til pynt i et Norgesglass i vinduet frem til jeg skal lage juledekorasjoner.

Se så fine farger, sart og delikat og rett og slett nydelige julestjerner...eller adventsstjerne om du vil...


Julekalenderprosjektet mitt er fremdeles på stedet hvil og er nå oppgradert til kriseprosjekt som MÅ gjøres ferdig i løpet av kvelden.
12 åringen min var lur nok til at hun ville lage sin egen kalender og har tålmodig sittet med symaskinen i noen timer, så hennes prosjekt er mye nærmere målstreken enn mitt.

Ingen kommentarer: