mandag 13. september 2010

Smykketavle

Endelig har jeg fått tid til litt hobbydilling igjen. Sommeren har vært travel med turer både her og der:) Og når vi kom hjem begynte vi på totalrenovering av badet, så da har tiden bare forsvunnet uten at jeg har fått gjort noe som helst!!

Men, Ta ta!!! En smykketavle til wannabe fjortisen min:)


Hvordan jeg laget den:
Jeg kjøpte en korktavle på europris til 30 kr (mener det var det)
Malte først rammen 2 strøk med sølv acryl maling, deretter ett lag med hvit acrylmaling. Jeg pusset bort hvitmalingen rundt kantene og hjørnene slik at sølvmalingen kom frem igjen. Deretter malte jeg enda et strøk med hvitmaling og gjentok pusseprosessen. da har du en hvitmalt ramme som ser slitt ut, men istedet for at det er det trehvite som skinner gjennom er det sølv, så ikke puss for hardt!!! Kun ned til sølvmalingen.

Bildet er strøket på med t-skjorte strykepapir fra Clas Ohlson ca 130kr for 10 ark.
Jeg strøk det på hvit linstoff fra stoff og stil (59kr/m) Bildet satt seg veldig fint på dette stoffet, så jeg er kjempefornøyd. Jeg synes ikke det er alle stoffer bildet fester seg like bra på.
Bildet er av jenten min for noen år siden, men er gjort antikt HER!
Teksten har jeg malt med stoffmaling i sølv fra stoff og stil, 29kr flasken, og stencilen har jeg skjært ut med QK silhouette maskinen min (scrappeutstyr;) ) med skriften billie Kid som jeg fant på nett.

Jeg sydde blonder rundt bildet, en rull på 3 meter fra stoff og stil koster 29kr.
Etter bildet og blondene var ferdig, limte jeg stoffet på korktavlen med decoupagelim, og festet en mindre baige blondekant rundt hele rammen med limpistol for å skjule stoffkanten.

Så festet jeg nåler med "perler" og "diamanter" kjøpt på Panuro for noen år siden, så de vet jeg ikke prisen på.
Divaen min var veldig fornøyd og dette er jo en fin måte å lage en personlig gave på... ikke vanskelig og ikke dyrt!!

Ingen kommentarer: