torsdag 6. januar 2011

Siste dagen hjemme......


Idag er siste dagen av mammapermisjonen min! Et kapittel i livet er over. Graviditet og fødsel er et tilbakelagt stadie, og nå skal vi passe på at våre 4 barn kommer seg trygt frem i livet.
Det har vært en herlig tid hjemme, men også slitsomt og innimellom litt ensomt:)

Alle kosestundene med min herlige skatt! Det å oppleve daglige fremskritt og kjenne varme barnehender rundt seg flere ganger om dagen. Muligheten til å være hjemme når de store har kommet hjem fra skolen og ha tid til å høre om alt som har skjedd med de i løpet av dagen. Jeg har kost meg med lunch og kaffestunder med gode venner og jeg har hatt tid til å prøve ut nye oppskrifter på kjøkkenet!! Sukk....Det har vært mange gode lykkestunder.
Men klart det har vært slitsomt også, med en gutt som først siste uken har sovet natten gjennom. Frem til nå har han våknet 5-10 ganger fra han har lagt seg...man blir rett og slett litt frynsete uten nok søvn,mens poden er full av energi.- Men man klarer det:)

Når man får en liten attpåklatt, er stort sett alle venner ferdig med babytid. Noen er blitt bestemødre allerede, og andre blir det når som helst! Rart å tenke på at vi for 10 år siden hadde barn i samme alder som vi var hjemme med alle sammen.... 7 nabodamer og nesten 20 unger. Vi hadde jo "barnehage" ute i gaten nesten hver dag. Gikk på turer og fant på leker,bakte kakemenn om sommeren og hadde bollefest i hagen.

Alle de gode minnenne fra den gang gjorde det ekstra ensomt å være eneste husmoren i strøket denne gangen.

I går var skatten min og jeg på besøk i barnehagen hans for første gang. Allerede i gangen krøp han fra meg for å utforske denne nye spennende plassen. Han koste seg den timen vi var der, og jeg føler meg trygg på at dette skal gå kjempefint! Men først skal pappaen være hjemme i 10 uker, og da blir det bare 2-3 timer i bhg om dagen for å leke med andre barn.

Så nå er jeg klar, og jeg ser frem til og gleder meg til å begynne på jobb igjen! jeg er så heldig at jeg bare har fantastiske kolleger som jeg stortrives med!
Det blir nok hektisk med henting i barnehagen, middag i full fart og så kjøring av barn på trening her og der,men jeg satser på å få tid til litt hobby og nye prosjekter om kveldene og da skal jeg legge ut tips og fremgangsmåter til dere som leser bloggen min!

Nå er jeg på vei ut dørene. I dag har jeg unnet meg en hel time massage for å lade opp til morgendagen.

Snakkes<3

Ingen kommentarer: