fredag 13. juli 2012

Bildet er blått.....krise???

Nei, fortvil ikke! Selv om bildet ditt er blitt helt blålig finnes det håp, men du trenger et redigeringsprogram. Jeg har Photoshop CS4 og her er min måte å ordne blå bilder på i full fart.

1: Velg channels som ligger vedsiden av layers
Marker blue slik at den blir blå, samtidig som alle de andre fargene fremdeles vises.

2. Velg en stor soft pensel

3. velg svart som øverste farge og hvit som nedrste. Dette kan du gjøre enkelt med å trykke D , for å skifte mellom disse to, trykker du X

4. Velg en veldig lav opacity og prøv deg litt frem.... jeg brukte 11%  og malte over hele bilden, men IKKE over øynene....

Etterpå markerte jeg rød i channels, skiftet til hvit som overste farge og malte med en soft brush over hun og jakken som skulle være rosa.... har må du også bruke lav opacity og prøve deg litt frem på hva som blir rett.... Ikke mal over øynene...

Nå skal fargene dine være mye bedre enn de var, og du kan fortsette med redigering hvis du ønsker det...

Slik ble mitt bilde:
Så ikke fortvil. Bildet er ikke ødelagt selv om du har bommet på lyset....

1 kommentar:

toves sammensurium sa...

Heisann :)
jeg mmåtte jo svare med en gang jeg så at du også hadde ragdoll,det var jo litt moro!De er jo bare helt nydelige,men har vært litt overraskende hissige her hos oss,men det er vel ikke annet vente når de blir omplassert og kommer på en helt ny plass.Merker de gjerne vil følge etter oss hvorenn vi går...akkurat slik jeg hadde lest faktisk :)
håper de vil trives her hos oss...det går bra så langt men vi må vel bare få gjennomført de kastreringene...har egentlig ikke lyst for de er jo så flotte men ser nødvendigheten av det siden vi har hokatter og kanskje også skal prøve å slippe kattene litt uti hagen her.Har du din noe ute?Dilter de etter hakk i hæl ute også...det hadde vært veldig greit!
Så fin blogg du har forresten,flott at du deler redigeringstips med de som trenger det.Selv har jeg funnet ut at nesten de mest håpløse bilder kan det gjøres noe med,så det er gøy.Men drømmer om nytt kamera...og linse....ser du har vært heldig :)))
Sjrmerende cupcake-bod...så flinke dere er :)))
God helg og takkk for hilsen!
Toveklem.)