lørdag 22. september 2012

dåpskake til en liten prins

Det finnes så mange fine dåpskaker til jenter, men det er ofte vanskeligere å finne noe til en liten prins.  



En lyseblå drøm av en kake. 2 etg kindereggkake. dekket av sukkerpasta på et brett dekket av dekorert sukkerpasta. All pynten har jeg laget av sukkerpasta.


Flere detaljer av blomstene
Små baby-converse laget av sukkerpasta
Sukkerpastaen på kakebrettet er dekorert av vakre sommerfugler som er preget inn.

Dette er den første kaken jeg har dekket med ny type sukkerpasta i stedet for MMF, og jeg er veldig fornøyd med overgangen.. Etter mange år som MMF-bruker har jeg vært litt misfornøyd med at den ikke har vært helt hvit, mens denne er kritthvit. Etter en del justeringer fikk jeg den passelig fast slik at den ble god å kjevle...Den er mye slettere enn MMF som ofte kan se litt grov ut og som har lett for å sprekke. Så til dere som lurer: MMF vs sukkerpasta -min stemme går til sukkerpasta:) 


1 kommentar:

Sandra Kristine sa...

Hei!

Herregud så fin kake! :) Hvor har du lært alt dette?? :) Og hvordan lager du den sukkerpastaen?

Har prøvd å sende deg epost for å spørre om det nydelige sengesettet du hadde til minstemannen din, synes det var utrolig fint, og hvis du vurderer og selge det er jeg veldig interessert! :) Kan du sende meg en epost me info hvis du vil selge? :) hva som følger med i settet og hva du vil ha for det... :) eposten min er: Sandra.k.sandvik@gmail.com

Hilsen Sandra! :)