torsdag 8. mars 2012

Silhouette Cameo......


Min drømmemaskin!
Jeg har vært eier av en kuttemaskin i mange år, helt uvitende om hvor mye forskjellig den egentlig kan brukes til! Jeg brukte den til scrapping og det var det, så når jeg ikke var i scrappemodus, da stod maskinen lagt bak i et mørkt skap og støvet ned. Men så fikk jeg plutselig øynene opp for hva den kunne gjøre, og jeg kommer nok til å poste noen innlegg om de forskjellige prosjektene jeg bruker den til.

Det nye med denne maskinen er at man nå kan kutte hele 12x12 scrappeark.
Eller 30,5 cm i bredde mot bare 21 tidligere...

I morgen fyller minstejenten min 12 år! Hun er hestejente så det holder så årets krone ble slik:

Programmet er veldig enkelt. og du behøver ikke kjøpe noe ekstra for å komme i gang.
Den bruker alle teksttypene du har installert på maskinen din  og som du kan finne gratis på nett..
Mange fonter er jo også silhouettebilder (eller dingbats) og de er perfekt å bruke.
Her har jeg tatt utgangspunktet i kronen jeg lagde til Mats i et tidligere innlegg, jeg har klippet vekk toppene og heller limt inn hestehoder som topper....
Skal du skjære ut noe som er lengre enn kuttematten må du huske å sette none på kuttematte, ellers skjærer den bare det som er innenfor kuttemattestørrelse. Dette gjør du selv om du bruker kuttematte. Jeg tapet sammen to stykker siden kniven skulle skjære helt gjennom pappen, Ellers vil du slite på gummilisten som ligger under kniven:)

Ingen kommentarer: