søndag 11. april 2010

VÅR- trallala vår, trallala vår-i år:)

I dag har det vært 12 grader og strålende sol. Helt fantastisk deilig.
Hele familien var tidlig oppe og alle var med på en liten opprydding i hagen og rundt huset.

12 åringen lurte på om vi ikke kunne plante tomater- favoritt grønsaken hennes.
Hun lovte dyrt og hellig at hun skal passe planten slik at den ikke ender opp som en råtten stilk på verandaen slik mine forsøk på grønsaksdyrking gjorde i fjor.

10 åringen ville plante gulrøtter hunn kan mate kaninen sin med, og siden jeg synes det er utrolig spennende hvert år å se hva vi kan få til, puttet vi hele familien på 6 i bilen og kjørte til det søndagsåpne hagesenteret i nærheten:)

Etter en liten time der, satte vi oss fornøyde i bilen igjen med poser fulle av potter og jord, tomatfrø, gulrotfrø, sukkererter, solsikker, gresskarfrø, blomsterfrø,3 begonia løker og 2 stargazer liljeløker!!! - liljeløkene jeg plantet i fjor, ble jo en suksess, men alle de "forskjelige" løkene jeg kjøpte, viste seg å være samme typen:(


Vel hjemme igjen fikk vi ordnet litt i liljebedet og plantet de nye løkene, fant plass til begoniaene og 12 åringen fikk plante tomatfrøene sine. 10 åringen skal plante gulrøtter i melkekartonger, men vi må bare drikke noen liter melk først!!




I tillegg fikk jeg plantet om plumeriane jeg plantet i fjor...mitt store forsøksprosjekt! Jeg falt helt for denne planten da vi var på Maldivene for 3 år siden, og håper jeg kan få de til inne ved hjelp a plantebelysning.... Jeg har 3 planter som har overlevd et helt år....det er jo en kjempebragd for å være meg!

Ingen kommentarer: